Malatya Ticaret ve Sanayi Odası'nda düzenlenen toplantıda konuşan Erkılınç, Malatya, Adıyaman, Elazığ, Sivas ve Tunceli'de faaliyet gösteren medya temsilcileriyle bir araya geldi. 2025'in ilk çeyreğinde bölgeye 36 milyon TL'yi aşkın resmî ilan ve reklam desteği sağlandığını belirten Erkılınç, özellikle 6 Şubat depremlerinden etkilenen yayınlara yönelik kolaylaştırıcı tedbirlerin yıl sonuna kadar uzatılmasının gündemde olduğunu ifade etti.
Erkılınç, yapılan düzenlemelere rağmen internet haber sitelerinin birçoğunun altyapılarını iyileştirmediğini ve tarihi bir fırsatı değerlendiremediğini belirterek, "İlk altı ay boyunca trafik şartı aramadık, cihazlarınızı yenileyin istedik ama bu çağrımıza çok az yayın yanıt verdi. Bot trafik ve manipülasyon yerine, nitelikli içerik üretilseydi, bugün başka bir tablo olurdu," dedi.
Basılı gazetelerin dijitalleşmede yetersiz kaldığını söyleyen Erkılınç, sadece dijital mecra üzerinden yayın yapan bağımsız haber sitelerinin, trafik ve içerik üretimi bakımından daha başarılı olduğunu kaydetti. Bu sitelerin okuyucu beklentilerini daha iyi anladığını ve Kurum mevzuatına daha kolay uyum sağladığını vurguladı.
"Resmî Reklam Ekosistemi En Büyük Güvencedir"
Bugüne kadar yaklaşık 500 haber sitesinin başvuru yaptığını, bunlardan 300'ünün sistematik biçimde ilan ve reklam yayımladığını belirten Erkılınç, hala başvurmamış ancak gerekli şartları karşılayabilecek potansiyele sahip 200'e yakın site bulunduğunu açıkladı. "Bu siteleri, ileride sorun yaşamamaları adına Kurum sistemine dahil olmaya davet ediyorum," diyerek çağrısını yineledi.