Bakan Uraloğlu, demir yolu alanında Mersin-Gaziantep, Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Osmaneli ve Halkalı-Kapıkule projelerinin yanı sıra;
ikinci hat yapımları,
sinyalizasyon ve elektrifikasyon yatırımları,
hat kapasitesini artıracak çalışmalar
yerli raylı sistem araç üretimi
gibi adımların öncelikli yatırımlar arasında yer aldığını vurguladı.
Deniz yolu taşımacılığında Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı ve Rize İyidere Lojistik Limanı yatırımlarının öncelikli projeler arasında olduğunu belirten Uraloğlu, limanlardaki bürokratik süreçleri en aza indirmek için de adımlar atılacağını söyledi.
Havacılıkta ise mevcut havalimanlarında pist, apron ve taksi yollarının iyileştirilmesi ve uçuş güvenliğini artırıcı projelere odaklanılacak.
Kara yolu projelerinde trafik akışını rahatlatacak yatırımların öne çıkacağını belirten Bakan Uraloğlu, özellikle günlük ağır taşıt trafiği 1000 aracın üzerinde olan güzergâhlarda bitümlü sıcak karışım kaplama projelerine ağırlık verileceğini ifade etti.
Ayrıca mevcut otoyol sisteminin korunması, köprü ve viyadüklerin güçlendirilmesi ve trafik güvenliği için projeler hayata geçirilecek.
Kent içi ulaşımda, yolcu talebine göre otobüs ve metrobüs gibi sistemlerin önceliklendirileceğini, yetersiz kalan bölgelerde ise raylı sistemlerin devreye alınacağını kaydeden Uraloğlu, metro ve tramvay projelerinin nüfus yoğunluğu ve yolcu kapasitesine göre planlanacağını söyledi.
Bakan Uraloğlu, lojistik yatırımlarının ülkenin dört bir yanında süreceğini belirterek şu bilgileri verdi:
Çukurova, Batı Karadeniz ve Marmara'daki mevcut merkezlerin standartları yükseltilecek.
Yeni merkezler, yük talebinin yüksek olduğu demir yolu koridorlarında planlanacak.
Lojistik maliyetlerini ve işlem sürelerini azaltacak projeler hayata geçirilecek.
Kombine taşımacılık ve Türkiye Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı doğrultusunda yatırımlar hız kazanacak.