10837,30%-0,31
41,97% 0,06
48,65% -0,07
5397,12% 1,84
9006,14% 0,66
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nın tamamının 2026 yılının ilk çeyreğinde hizmete alınmasının hedeflendiğini açıkladı. Halkalı-İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro projesi kapsamında tamamı yeraltında olan 69 kilometrelik ring hattının Türkiye'nin en uzun ve en hızlı metrosu olacağını belirten Uraloğlu, bu projeyle İstanbul genelinde inşa edilen toplam hat uzunluğunun 188,3 kilometreye ulaşacağını ifade etti.
Türkiye genelinde kent içi raylı sistem hattı uzunluğunun yaklaşık 434 kilometreye ulaştığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, 122 kilometrelik yeni hattın yapımının sürdüğünü, 297 kilometrelik yeni hattın da planlandığını açıkladı. Bu projeler tamamlandığında kent içi raylı sistem uzunluğunun 853 kilometreye çıkacağını belirtti.
İstanbul genelinde şu ana kadar 161,8 kilometre raylı sistem hattının hizmete açıldığını ifade eden Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı hattının Halkalı-Arnavutköy kesimi ve Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Metrosu olmak üzere toplam 22 kilometrelik hatlarda yapım çalışmalarının sürdüğünü açıkladı. Ayrıca Kazım Karabekir-Topağacı-Ümraniye Spor Köyü Raylı Sistem Hattı ile 4,5 kilometrelik yeni bir hattın daha kazandırılacağını duyurdu.
Mevcut hatlarla sağlanan entegrasyon sayesinde Arnavutköy-İstanbul Havalimanı arasının 8 dakikada, Arnavutköy-Gayrettepe arasının 41 dakikada kat edilebildiğini belirten Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı arasının ise 30 dakikaya ineceğini ifade etti. Yeni entegrasyonlarla birlikte Başakşehir-Kağıthane arasının 48 dakikada kat edileceğini açıkladı.
Projede ASELSAN tarafından geliştirilen yerli sinyalizasyon sisteminin kullanıldığını vurgulayan Uraloğlu, şu ana kadar hatlarda 24,5 milyon yolcu taşındığını belirtti. 15 Aralık'ta başlayan sertifikasyon süreçleriyle metro araçlarının sürücüsüz olarak testlerden geçeceğini, mevcut 10 setin de kademeli olarak sürücüsüz sisteme dönüştürüleceğini açıkladı.
İstanbul'un ulaşım sorununun artık yüzeyden çözülemeyeceğini ifade eden Uraloğlu, yapılan çalışmaların İstanbul'un 1004 kilometre daha metro hattına ihtiyaç duyduğunu gösterdiğini belirtti. Şu anda 380 kilometre olan metro hattı uzunluğunun, devam eden projelerle 407 kilometreye çıkacağını, yaklaşık 600 kilometrelik ek metro hattına daha ihtiyaç olduğunu vurguladı.