13984,11%-0,37
42,59% 0,02
49,83% 0,59
5796,73% 0,52
9292,05% 0,12
İstanbul Ticaret Odası ve Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) Yönetim Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye'deki genç girişimcilere yönelik stratejilerini net bir şekilde ortaya koydu. Avdagiç, "Türkiye’de gençlerin bir fikri varsa bu topraklarda hayata geçirmesini istiyoruz. Bizim bütün idealimiz, sınır ötesine gitmelerine izin vermeden burada filizlenmelerini sağlamak. Biz de onları hem ulusal hem uluslararası yatırımcılarla buluşturuyoruz" dedi. Bu yaklaşım, girişimcilerin önce yerel ekosistemde kök salmasını, ardından global arenaya hazırlanmasını öngörüyor.
BTM'nin Fulya'daki yerleşkesinde düzenlenen yılın son Sahne XL etkinliği, "Odyssey" temasıyla gerçekleşti. Dünya Melek Yatırım Forumu (WBAF) iş birliğiyle düzenlenen etkinlikte, 32 ülkeden 80 yatırımcı, risk sermayesi fonları ve yüksek potansiyelli girişimler bir araya geldi. Avdagiç, burada sahne alan girişimcilerin kendi destanlarını yazdığını vurgulayarak, "Geçmişi destanlarla örülmüş bir milletin gençleri, şimdi teknolojinin ve girişimciliğin destanını yazıyor" ifadelerini kullandı.
İstanbul Ticaret Odası'nın her yıl 56 fuara milli katılım sağladığını hatırlatan Avdagiç, BTM girişimlerini de bu fuarlara götürerek onların kendilerini dünyaya tanıtmalarına olanak sağladıklarını belirtti. Bu strateji, girişimcilere küresel rekabeti yerinde deneyimleme, uluslararası pazarları keşfetme ve global yatırımcılarla birebir temas kurma fırsatı sunuyor.
BTM bünyesinde Haziran ayında açılan ve Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır'ın destekleriyle hayata geçirilen Teknoloji Geliştirme Merkezi (TEKMER), kısa sürede %100 doluluğa ulaştı. Şu anda 30'a yakın firmanın hizmet aldığı merkezin, İstanbul'un ve Türkiye'nin en güçlü TEKMER'lerinden biri olması hedefleniyor. Ayrıca BTM Genel Müdürü Dr. Önder Kul, BTM'nin uluslararasılaşma vizyonunun somut adımlara dönüştüğünü, Dubai ve Londra'da açılan ofislerle girişimcilere global iş ağlarına doğrudan erişim sağlandığını açıkladı.
Sahne XL etkinliğinde Emlak Konut GYO'nun altın sponsorluğunda, 13 girişimci yatırımcılara sunum yaptı. Petözel (evcil hayvan pazaryeri), dentalPrices (diş tedavisi platformu), Fermente Bahçem (fermantasyon tabanlı ürünler), Aqtivite App (etkinlik keşif uygulaması), Dijisöz (yapay zekâ destekli sözleşme yönetimi), CAMPERLOGY (kamp ve konaklama platformu), Beeasist (KOBİ'ler için SaaS platformu), HIST ENDÜSTRİYEL (akıllı hasta yatağı), Poder (inşaat proje yönetimi), Arya AI (kurumsal yapay zekâ iş gücü), Grower (dijital pazarlama sistemi), Zephlex (yatırım analiz platformu) ve DinamikCRM (akıllı CRM platformu) etkinliğe damga vuran girişimler oldu.