11220,96%-0,15
42,60% 0,04
49,63% 0,16
5756,08% -0,19
9292,05% 0,12
OYAK Grubu'nun amiral gemilerinden OMSAN Lojistik, Türkiye'yi bölgesinin lojistik merkezi haline getirmek ve kendi büyüme planlarını gerçekleştirmek için harekete geçti. Şirketin stratejisinin merkezinde, dünya limanlarında söz sahibi olma hedefi yer alıyor. Bu doğrultuda OMSAN Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Arıburnu, ilk ziyaretini Akdeniz'in en büyük limanlarından ve dünyanın en büyük 20 limanı arasında bulunan Fas Tanger Med Limanı'na gerçekleştirdi.
Arıburnu, Türkiye'nin artan ticaret hacmi, büyüyen otomotiv ihracatı ve demir yolu-deniz yolu entegrasyonu sayesinde Tanger Med benzeri bir "lojistik süper merkez" kurma potansiyeline sahip olduğunu belirtti. Böyle bir merkezin, bölgesinin "Lojistik Üssü" olmayı hedefleyen Türkiye için olmazsa olmaz olduğunu vurgulayan Arıburnu, "Türkiye böyle bir merkezi OMSAN öncülüğünde kurma potansiyeline sahip" dedi.
Arıburnu, OYAK'ın Türkiye ekonomisinin en dinamik kurumsal güçlerinden biri olduğunu ve büyük projelere böyle güçlü kuruluşların öncülük etmesi gerektiğini ifade etti. Tanger Med benzeri bir liman inşa etmeyi arzuladıklarını söyleyen Arıburnu, "Şu anda Türkiye'nin en büyük ve en kıymetli limanlarından Port Yarımca'yı Japon ortaklarımızla biz işletiyoruz. Bu konuda benzersiz bir deneyime sahibiz" diyerek, dünyadaki benzer liman projelerini ve fırsatları değerlendirmek istediklerini ekledi.
Lojistik sektörünün ülkeler için önemine dikkat çeken Arıburnu, rekabeti belirleyenin artık maliyet değil; hız, entegrasyon ve tedarik zinciri güvenliği olduğunu söyledi. "Bu nedenle Türkiye'nin entegre limanlara, güçlü denizciliğe, demiryolu entegrasyonuna yatırım yapması stratejik bir zorunluluktur. Bu yüzden lojistik artık bir tercih değil, ülke ekonomisinin yaşamsal bir gerekliliğidir" ifadelerini kullandı.
Arıburnu, Tanger Med Limanı'na ilişkin analizlerini paylaştı. Limanın 5 bin hektarlık sanayi ve lojistik alanı, 3 bin hektarlık geliştirilmiş yatırım bölgesi, bin 400'den fazla yatırımcı ve 17 milyar doların üzerindeki ekonomik hacmiyle dünya ligine çıktığını belirtti. Arıburnu, "Dünya ticareti yeniden şekillenirken, bu yapı artık sadece bir liman değil; üretim ve lojistikte bölgesel güç dağılımını değiştiren stratejik bir platform" dedi.
Tanger Med modelinin Türkiye için doğru ve gerçekçi olduğunu vurgulayan Arıburnu, sözlerini şöyle tamamladı: "Türkiye, jeopolitik avantajları, OYAK'ın uzun vadeli yatırımları, OMSAN'ın operasyonel gücü, son 23 yılda yapılan 300 milyar dolarlık altyapı yatırımı ve büyüyen ihracat ekonomisi ile lojistikte yeni bir çağın eşiğindedir. Doğru yatırımlar, entegre limanlar ve akıllı lojistik ağlarıyla ülkemiz küresel ticaretin yeni kavşak noktası olacaktır."